Grönland- dag 1


Hejj! Idag hade jag min första praktikdag :] Stället jag har varit på heter "Grönland" (en bondgård!) Det gick verkligen bra och var jätteroligt! Först när jag och pappa kom dit var det as läskigt, men efter att jag fått lära känna personalen och komma in i rutinerna som dom har gick det bättre! :) Jag har fått lära mej köra en "mini mjölktank på hjul" Haha den var verkligen frän xDD Man hällde i mjölk i tanken och värmde upp det. När det var varmt körde man iväg med de till kalvarna´s hinkar och potionerade ut åt dom :p

Jag har fått jobba med en som heter Julia xD Det är Nils-petter som gick i min klass stora syster :'D'
Hon är jättetrevlig och lär ut bra :']

Jag har också fått skrapa en hel del massa skit. Jag har aldrig sett så mycket skit som jag har gjort idag!! Det måste seriöst ha varit flera ton O____o Haha, jag har också gjort något lite mindre roligt, det var att spola ner skiten i brunnen. Alltså dom har för smala brunnar så man måste spola ner skiten med hjälp av en iskall vattenslang. Jag som är så korkad tog ju inte handskar så jag fick stå där och hålla i den blöta och kalla vattenslangen. Mina fingrar var typ mördade xDD Haha nästa gång ska jag ta handskar :D Men som tur var brukar dom turas om med att spola, så jag får förhoppningsvis göra något annat imorgon :)) På bilden här nere ser du en liten för och efter bild på det!

Min lunch blev iallafall kycklingfilé, ris och curry!♥ Jag köpte en färdig rätt igår för att det skulle vara lätt att värma och det var det :) Sen fick jag skjuts till Ica Supermarket av en personal där jag sedan blev hämtad utav pappa :)♥


Postat av: Carro

Jaså du hamnade där iaf!;)Kuuul!

2012-04-17 @ 13:12:31

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback