Tillbaks med mycket att skriva om!

Hejj!! Nu har jag äntligen påsklov så nu kommer jag kunnna blogga lite :'D Så.. den här sista veckan har jag gjort väldigt mycket så jag ska försöka skriva ner här så mycket som möjligt! :D


Dagen började med att vi hade matteprov, det gick väl bra hoppas jag!! :D Sen efter det gick jag, Sara och Melinda ner till laggården och kollade på dom nya lammen som hade kommit. Dom var sjukt söta och jag blev helt förälskad i dom! Du skulle ha hört hur dom lät när dom skrek!! Omg alltså! Sen efter det hade vi en vanlig skoldag med ett litet prov i laggårn, svenska, matte och djurens biologi. Efter skolan gick vi till fåren en stund och pluggade djurens biologi. När det hade gått en timma ungefär gick vi till fritidsvillan och var med på en musikkväll typ. Vi sjöng till en massa låtar och åt saltapinnar, gurka och morötter med dipp och ja bara var typ. När det var slut pluggade vi på rummet en sista gång.





















Idag har vi gjort första delen av djurens biologi provet! Det gick rätt bra :D Jag, Sara och Tilda har också varit nere i gympasalen och dampat, jag stod tre och en halv meter från basketkorgen och prickade!! FLERA GÅNGER FAKTIKST! ;) Och när jag skulle visa Sara så tittade hon bort hela tiden. Jag blev jättearg (på skoj då)! och snodde hennes foppor och kastade upp dom i fönstret.. haha det slutade med att Tilda var tvungen att klättra upp och hämta dom XDD Sen när hon hade kommit ner så sa Sara. Alltså Jull visst vet du att jag har sett alla dina kast? Hhaa jag lurades ju bara!!! HAHA OMG! Sa jag och typ dog xDD Aja, vi har också varit hos fåren idag eller ska jag säga på kvällen. Det var jag, Elin och Melinda. Vi försökte få liv i et litet nyföttlamm. Men det gick rätt så bra. Elin fick göra allt hon kunde för att få den frisk. Alltså troligtvis hade den fått för mycket fostervatten i lungorna så det var därför den inte kunde andas. Men vi fick hjälp av laggårdspersonalen och hon sa att vi skulle ge lammet råmjölk så vi gav den det och vi höll alla våra tummar och tår vi gick därifrån att den skulle klara sej under natten. Allt detta hände ju från 21.15-23.40 Så vi satt ju där med lammet i flera timmar. Vi ville verkligen att den skulle klara sej, vi hann inte ens blogga något. Men sen när vi vaknade nästa dag och gick dit så hade den inte klarat sej, aja vi försökte ju och gjorde allt vi kunde! VILA I FRID!♥


Det lilla lammet!♥ (Här var hon levande)♥


Tilda klättrar och hämtar tofflorna! xDD Pilen pekar på fönstret som jag kastade upp dom i! XD


Idag har jag skrivit den sista delen av djurens biologi provet. Det gick ganska bra. Jag har också fått påsklov idag!! Jag åkte hem vid tre tiden med Carro. Sen när jag kom hem gick det två timmar och efter det cyklade jag ner till MajaD och vi cyklade direkt till secondhand och kollade på grejer. Hhaa vi hittade typ inget så vi dampade runt istället. Sen cyklade vi till Ica och MajaD köpte lite gott och efter det cyklade vi hem.. jag hem och hon till sitt hem xDD Haha det var kul xD Mina ben var typ mördade när jag kom hem xDD Från att jag cyklat på Freddy´s lilla cykel :D Aja, det var allt!!♥ Har ingen bild från idag så jag bjuder på en gullig liten Akita!


Från we♥it!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback