Grönland- dag 4


Hejj! Haha idag började jag dagen med en försovning. Stängde av alarmet när det ringde klockan 06.05 och la mej ner igen bara för att blunda en liten stund, hade ju tänkt gå upp sen. Men planen fungerade inte för jag somnade om och vaknade igen klockan 06.42 och bussen gick ju 06.47 :c Så jag var tvungen att ta den som gick 07.17 :D Och den hann jag med och jag kom fram ungefär 8.00 ;) Sen när jag väl hade bytt om till "laggårdskläder" så började jag genast mocka åt småkalvarna c: När det var färdigt åt jag frukost och efter det gjorde jag rent vattenkopparna åt kossorna.

Det blev ingen lunch för mej idag eftersom att jag hade glömt min mat hemma. Men jag klarade mej eftersom att jag hade ätit en rejäl frukost :'D

Några nya kalvar har också fått öronmärken idag, fast det var inte av mej xD

När klockan började närma sej halv tre började jag ge småkalvarna mjölk ur flaska. Det gick jättebra och jag har också flyttat över några nya kalvar till en egen box. Haha det var svårt i början att få dom att stå upp, att börja gå och gå åt rätt håll xD Men det gick bra :p Det är det jag har gjort idag :) Skriver mera imrogon!♥



Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback