Grönland- dag 3


Hejj! Sitter här och tänkte berätta lite snabbt vad jag har gjort och så vidare.
Klockan 6.47 åkte jag in med bussen till Grönland då. Det gick mycket bra och busschauffören stannade en bit före hållplatsen så att jag slapp gå så himla långt. När jag väl kom dit började jag direkt mocka några boxar :] Det hade kommit en ny kalv och den var verkligen söt! :D 

Efter det fortsatte jag mocka åt småkalvarna och det gick rätt bra. Det hände en liten grej när jag skulle slänga allt jag hade mockat i en liten traktorskopa. Mats som jobbar där sköt en liten kalv med bulltpistol.. jag såg det inte men jag hörde och jag kan säga dej att det var ett av dom värsta som jag hade varit med om. Plus att när han väl hade skjutit så la han upp henne i skopan och skar ett snitt i nacken på henne så att hon skulle tömmas på blod. Alltså det låg nästan blod överallt. Okej jag kanske överdriver nu men fy fan! Alltså jag vet ju att det var det bästa för henne eftersom att hon led. Men jag som är så känslig klarar ju verkligen inte av sådant där. Fy fan! Men det gick ju fort och jag hann inte tänka på det så mycket. Men när han väl hade lagt upp henne i sskopan så skulle jag ju slänga dit "bajset" och då var jag ju tvungen att begrava henne där under all skit. Det var också riktigt hemsk... plus att hon fick "döttsryck" också! :/ Aja men nog om det.

Min lunch idag blev bara några mackor som jag hade tagit med mej. Hann inte ta med mej något annat eftersom att jag var sen till bussen. Efter min vackra lunch fick jag vara med och mata "flaskkalvarna" med flaska för första gången i mitt liv. Det var verkligen jätteroligt :) Haha det var jättesvårt i början innan man hade lärt sej hur man skulle göra XD Men tillslut lyckades jag och jag matade fyra stycken idag♥



Oj nu blev den lite cuttad där i kanten med det gör inget :p Klaven du ser här på bilden var den första jag fick mata med flaska! Det du!! ;)


Det här är då den där "mini mjölktanken" som jag har pratat om förut! 






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback