Jahapp!! Första praodagen då! ;D



Hej! Idag har jag varit och praoat med Melinda på Arkens Zoo för första gången :'D Det var inte så där jätteroligt men att prismärka varor var roligt ;D Ja, det första vi fick göra var att städa ur alla burarna hos gnagarna och ge dom nytt vatten och ny mat. Efter det fick vi bära ut stora och feta pallar och lägga upp dom snyggt och prydligt staplade på varandra. Det gick bra ;) Vi fick också bära ut sopor (kartonger och plast) ut till sopbodan. Det gick bra, men vi råkade faila med en grej xDD 


Kolla här:  okej, mobba inte min vackra bild men jag ritar en bild för att det ska vara lättare för mej att förklara XD Haha okej.. Det var två stycken dörrar bredvid varandra så här. Vi öppnade den ena, Soprummet då och kastade in alla kartonger i rätt tunna. När vi skulle kasta plastet så visste vi inte vars vi skulle stoppa det för det stod "hårdplast" på tunnorna där inne så det var ju inte rätt. Men då öppnade vi "Sorteringsnågontingrummet" och.. Melinda ba: Jaha, det är ett likadant rum här som i det förra, vi måste hitta en annan dörr... och mitt i allt märkte hon att det var en dörr till exakt samma rum XDD HAHA! Fatta vad fail. Dom där dörrarna ledde till samma rum!! HAHA!! XDD Jag hoppas du förstår x'3 Men vi hittade rätt tillslut ;D

Vi har också fått sätta prislappar på varor, det var mycket jobb med det kan jag säga. Först var man tvungen att leta upp varan på en lista. Sedan räkna så att det var exakt rätt antal påsar eller kartonger. Som tex: "5 st Millas saftiga bollar 13cm" Haha.. eh.. jag hittade bara på något där XDD Sen när man hade räknat alla och kollat att det var rätt antal, så fick man sätta en prislapp ;D Det var roligt :'D

När vi hade fått lunchrast gick vi till dagoberts och käkade. Jag och Melinda tog varsin kycklingmacka och en dricka ;D
Dom var super duper goodaa~♥ 
Sen hade vi bara tre timmar kvar att jobba.
Dom timmarna bestod utav att ställa upp varor på sin plats och rensa ett avlopp. Eller det var mera som en maskin. Dom hade den istället för en avloppbrunn.  Vi skulle rengöra den och skruva fast den i slangarna igen så att den inte läkte vatten som den brukade göra ^^ Det var ganska grisigt och disgusting men det gick bra. Vi blev precis klara 17.00 så då fick vi åka hem^^ Men vi hade precis missat 17.00 bussen så vi fick vänta en halvtimma innan vi fick komma hem. Men den halvtimmen gick rätt så fort för Melinda skulle ju lämna tillbaka en bok på bibloteket och sen blev vi törstiga så vi köpte en dricka på KB. Haha!! Jag kände mej som en jävla p12a när jag stod där med min femkroners dricka från KB, det var precis så man tillbringade rasterna på Sanden, man gick till KB och köpte något XDD (KB= Kioskbaren för dej som inte fattar XD) Aja men det var typ allt jag hade och säga för idag.. men jag skriver mera imorgon ;))♥ 7/11-11


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback