Opalen med Saga, mamma, Paula och tanten :D

Ja, min dag har varit väldigt rolig idag :D. När jag slutade skolan så skulle jag åka hem med bussen, men då mötte jag Saga. Jag satte mej bredvid henne i busshållplatsen. När vi satt där och pratade så ringde mamma till mej och frågade vars jag var. Jag sa att jag var på medborgarplatsen och skulle åka hem med bussen. Men då sa mamma sudda sudda sudda bort din sura min, haha nä jag skoja bara :D mamma sa att jag kunde komma till Opalen och fika med henne och kanske gå och titta på lite kläder :). Okej, men får jag ett Wienerbröd om jag kommer???, Sa jag. Ja sa mamma. Okej då kommer jag sa jag och la på :D. När jag hade lagt på så berättade jag för Saga att jag skulle gå på stan och möta mamma på Opalen. Okej sa Saga och gick till bussen. Nej! vänta du kan få följa med mej och äta Wienerbröd :) Men men, jag vill inte ha Wienerbröd jag vill ha en bulla eller en muffins. Okej sa jag. När vi står där och pratar så kommer Paula och säger att hon vill följa med oss till Opalen. Okej säger vi och sen så går vi. När vi kommer fram till Opalen så sitter mamma där och väntar på oss. När vi kommer så fram till henne så visar hon mej kläder som hon har köpt. Hon hade köpt ett par svarta mjukis byxor och en vit/rosa randig tröja åt mej :). Sen när hon har visat dom så ger hon mej en 100 lapp så vi kan köpa fika :) men när vi ska "beställa" så säger Paula att hon inte vill ha. Men då säger mamma vill du inte ens ha ett glas saft? okej säger Paula. När vi står där i kön så är det en tant framför mej och Saga och då säger tanten till mej med en jätte rolig röst: kan du ge mej en assiett till min bulla. Och då säger jag okej och så ger jag henne en . Sedan går tanten iväg och då håller vi på att skratta ihjäl oss. Sedan kommer hon tillbaka men det märker inte Saga så då mitt i allt så säger Saga med rolig röst kan du ge mej en assiett. Asså jag höll typ på att dö. Jag vet inte om tanten hörde henne men det såg ut som det eftersom tanten tittade surt på Saga :D. Sen när tanten skulle betala så glömde hon kortet i behållaren. Det måste ha varit nå skumt med den där tanten XD. Sen satte vi oss vid ett bord och fikade och jag och Saga höll typ på och skratta ihjäl oss :D. Sen när vi var färdiga så åkte vi hem med bussen. När vi satt på bussen så skickade Saga en låt till mej som heter 2 Unimited - No Limit. Den låten är jätte rolig för jag och Saga har låtsas som att Nimpon (Sai) dansar till den och vandrar fram till Ino och typ diggar till musiken och då när han kommer så säger Ino: No, no, no, no, no, no, no limit. :P Haha asså jag kan se det framför mej XD! När vi satt där så sa mamma mitt i allt att jag har en smurf hits med den här låten som jag har fått av mamma när jag var liten. Jag och Saga dog XD. Sen när vi kom hem så gick vi  till Saga och var där en stund till mamma ringde och sa att det var mat. XD Efter maten så ringde Saga till mej och sa att vi skulle plugga tillsammans =D. 
Wienerbröd!           27/09-10


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback