Boll över tak ♥

Hallå! Idag vaknade jag av några små klappar på huvudet ;D av en liten flicka vid namn Suigetsu, förlåt Saga :D. Sedan gick vi upp och åt frukost :) det blev Storform med lite skinka på :) det var faktiskt jätte gott =) Om du är handikappad och inte vet vad Storform är så är det en sorts rostfralla av nå slag :)

En sådan fralla =). Sen efter den utsökta mackan så bytte vi om till "kläder" istället för pyjamas =). Sedan gick vi ut och letade efter en boll så vi kunde leka boll över tak men efter en massa timmar så hittade Sagas farmor en boll som vi kunde leka med :). Jag tog tag i Sagas arm och visade henne hur man gör när man leker boll över tak =) man gör så här: man är på varsin sida av tex: en lekstuga. Sedan kastar vi säger Saga bollen över taket, bollen måste toucha (ta)  i taket. När den sedan kommer på min sida av taket så ska jag försöka ta i mot bollen och göra lyra. Om jag klarar det vilket jag brukar göra så ska jag springa runt stugan och jaga Saga och försöka kasta bollen på henne. Om jag prickar så har jag prickat och då tar jag upp bollen igen och går fram till Sagas sida av taket man byter sida när personen har prickat den andra. Sedan kastar jag bollen över taket och om vi säger att den inte tar i taket så blir det en ogiltig boll och då får man inte kasta på den andra om man asså tog lyra när den kom och inte tog i taket. Så då tar mam bara upp bollen och kastar den som vanligt över taket och försöker kasta den så att den tar i taket. Men om vi säger att jag kastar den till Saga och hon inte tar lyra att den bara faller ner på marken så händer ingenting. Saga tar bara upp bollen och kastar den som vanligt. Sen fortsätter det så där. Det är faktiskt en ganska rolig lek ;) den är också rolig om man är flera för då kan man lura motståndarna att man har bollen fast man inte har den. Så här funkar det: Man är 2 lag och gör precis som jag har berättat. Men när någon i laget tar en lyra om vi säger att jag Saga, Maja och  Ellen är på ett lag och jag tar en lyra. Då ska jag gömma bollen bakom ryggen så att dom inte vet att jag har bollen och det ska Saga, Maja och Ellen göra med. Dom låssas som att dom har bollen så då vet inte motståndarna att det är jag som har bollen. Dom kan ju lika med tro att Ellen eller Maja har bollen. Sen när jag är tillräckligt nära mitt byte så kastar jag bollen på personen och då om vi säger att jag prickar den så ska den gå över på våran sida. Men om jag missar så händer ingenting och leken fortsätter med att någon i vårat lag kastar den över och så håller man på tills alla personerna har gått över till en sida. :D hoppas du förstår nu :D. Ja, ungefär så där lekte vi :D Jag tog väldigt många lyror och jag försökte äga ut Saga men det gick inte så bra :/ hon bestämde att hon vann. Men jag kände så här: Jag kommer ta det där i morgon när vi leker igen ;D. Sen efter våran lek så åt vi middag. Det blev kyckling och ris :D Det var väldigt gott :D sen efter det så tog vi på oss våra badkläder och gick ut till en badtunna som vi badade i. Det var jätte skönt och jätte mysigt =) jag och Saga hade tänt marschaller runt badtunnan och den var så varm och skön, vi hade till o med stjärnhimmel över oss så vi satt där och pratade och tittade upp mot sjärnorna. Vi såg en massa satteliter. Det var jätte coolt. Saga retade mej och sa att jag ínte var någon äkta norrlänning för att jag aldrig hade badat i en badtunna förut eller sett en sattelit. Efter badet så gick vi upp och tog på oss våra kläder och hängde upp våra blöta små bikinisar. Sedan satte vi oss och fortsatte se på Toy Story 3 som vi inte hann se klar i går. Jag höll typ på och somna till filmen flera gånger och Saga blev skit arg på mej och började slå mej. Men när jag formade handen som en klo och morrade mot henne så blev hon tyst. Jag kände mej cool. Efter filmen så dampade vi till musik och sen gick vi och la oss :D
                                                                                                            25/09-10
 En rolig bild på Marcus :D



Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback