"Kattvakt"

Hejhej^^ Dagen började med att jag och Ellen skulle åka buss hem. Eller jag skulle åka till Farmor och Farfar och vara "kattvakt". Så vi kollade på en buss och det stod att den gick 15:20 så då väntade vi ungefär en halvtimme och då gick vi till Sagas pappa och hämtade våra grejer som vi hade lämnat där från igår och sen sprang vi till busshållplatsen för att vi inte skulle missa bussen. Vi kom fram till den 15:15 så då var det ju lungt. Vi stod där i typ i en halvtimma och väntade på den jävla bussen men den kom aldrig så jag och Ellen fick seriöst damp. Vi pratade om hur bra Stockholm är och hur bra det hade varit och bo där för då går det bussar, tunnelbanor och allt möjligt hela tiden, så då behöver man ju typ aldrig vänta. Plus att Ellen behövde gå på toa så då var vi skit arga. HAHAH!! fattar du? Skit arga xD. Det snöade as mycket och jag och Ellen kollade på busslistan 4 gånger för att vara helt säker på att vi hade kollat rätt. Det hade vi. Men den kom aldrig D: Då kom jag på världens bästa grej. Jag ba: Du... du tror inte att bussarna är inställda idag för att det är Allhelgona?? Hon ba: Nä?? då kan dom väl inte bara ställa in bussarna?? ELLR?? jag ba: nä?? för tänk om det är någon som ska åka buss till graven som dom vill åka och tända på, och då kan dom inte göra det eftersom att bussarna inte går?. Ellen och jag stod där och funderade och sen smsade vi till Saga, RING MEJ sen skickade vi det, RING MEJ sen skickade vi, RING MEJ och sen skickade vi det XD då svarade hon: Okej, okej okej okej :D Sen ringde hon upp. Vi berättade för hon vad vi hade varit med om och sen bestämde vi att vi skulle komma hem till hon igen. Så vi la på och började vandra tillbaka. På vägen till Saga pratade vi om hur knasigt det hade varit om man hade ställt in alla bussar på alla högtider tex: internationella kvinno dagen eller Alla hjärtans dag XD. Sen när vi kom fram till Saga så ringde Ellen till sin mamma och jag ringde till min. Ellen och hennes mamma bestämde att dom skulle komma och hämta Ellen klockan 5. Jag och mamma bestämde att jag skulle åka med Luleå bussen för den är inte inställd. Den gick 16:43. Jag var hos Saga ett tag och sen gick Ellen, Saga, Maja och Enzo till Sagas pappa och jag stannade kvar och frågade om MajaK ville följa med till min Farmor och Farfar och vara "kattvakt" och det ville hon. Så hon klädde på sej och sen gick vi till bussen. Vi hoppade av vid Nordpoolen och gick därifrån till Farmor och Farfars lägenhet. När vi kom fram så försökte vi lista ut vilken nyckel som var till deras dörr för vi hade fått en hel nyckelknippa med en massa nycklar på. När MajaK tänkte ge upp gå därifrån så hittade jag nyckeln som passade :D. Så jag ropade på henne och sen gick vi in. När vi kom in så ropade jag: ZIMBA!!!! (katten heter det XD) och då kom han rusande fram till oss. Vi klappade han en stund och sen gick jag husesyn eller vad det nu heter med MajaK. Hon tyckte det var fint :D. Sen gick vi och tittade i Skafferiet :) Där hittade vi ett kakpaket med en massa Bragos i. Så vi åt Brago och drack saft som också fanns i skafferiet. Sen var vi där i 2 timmar och efter det gick vi på Ica och köpte godis. Senare gick vi till bussen och åkte hem. MajaK följde med mej hem och kollade på mitt "nya" rum. Mamma sa att hon hade en överraskning till mej när vi kom hem. Och då gick vi till mitt rum och då hade mamma städat hela mitt rum + alla låder och allt. Hon hade burit en TV i mitt rum också och tänt en massa ljus. Jag blev skit glad : ) och kramade sönder henne. Sen åkte MajaK hem och åt mat och jag satte mej vid datorn.

  Ja! En mycket fin bild på Zimba XD

 Okej :D den här blev bättre xD 6/11-10


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback