Dag 5 Hunddagis ^^

Hejsan! Den här var min sista dag på Hunddagiset :(. Men den har också varit lite annorlunda, för jag har varit kock idag :P. Jag har lagat en Blomkålsspppa. När jag hörde att vi skulle äta det så tänkte jag först, hmm det låter inte så speciellt gott :/ men när jag sedan smakade på den, var den helt okej : ). Jag har hackat potatis, palsternacka, morötter, blomkå och purjolök. Tror det var allt XD. Sen när jag hade hackat allt, kokade jag ihop det och sen tog jag en stavmixer och mixade ihop allt till en soppa :). Sen var den färdig ;).....

 Kokar : ) 

 Jaa, asså, när den var klar xD, mobba inte färgen eller hur den nu ser ut, jag vet att det typ ser ut som barnmat eller nå, men den var faktiskt god och NYTTIG!! xD Och min "ledare" råkade hälla på lite för myclet persilja xD

 Vi gjorde hemgjorda Vitlöksbröd : ) Dom blev väldigt goda : )

 Sen var det efterrätt : ), det blev Kladdkaka med Hallon och Grädde : )

 Grädde ^^

 Hallon <333

 Själva Kladdkakan ^^ 19/11-10

 



Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback