Brandstationen : )

Heej! Idag har jag och Pauline varit väldigt duktiga, speciellt jag XD. Vi gick från våra hus till Brandstationen. Det är ju en bit och gå men vi klarade det : ). När vi kom fram så var typ alla i klassen där + Anita (våran lärare). Så vi satt där typ i 10 minuter och sen kom en gubbe som vi följde efter. Han ledde in oss i ett rum. Han visade oss en massa filmer om olika bränder. Han hade också en undervisning om eld. Det var mycket intressant. Sen efter det skulle vi få göra olika tester. Vi fick börja med att släcka en brasa med en brandsläckare. Det var en pulversläckare : ). Jag var först ut av alla så jag fick börja med att dra ut en järnpinne ur den, typ en sprint eller v ad det nu kallas. Det var coolt. Sen gick jag fram till elden och sprutade, jag klarade det. : ) Jag kände mej väldigt duktig. Sen när jag hade gjort det så var det typ Jennys tur och när alla hade gjort det så skulle vi göra en annan sak. Det var att släcka eld från en brinnande docka XD. Vi skulle använda en filt som man skulle lägga över den brinnande dockan. Det var inte så svårt, jag klarade det med : ).

En sådan anväde vi när vi släckte brasan : ) 10/11-10


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback